Praktijkvakken - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be

NEEM DE TOUWTJES ZELF IN HANDEN
met deze praktijkervaringen

UITDAGINGEN OP FIJNE LOCATIES

 

Tijdens de Challenge Days kom je in contact met verschillende opdrachtgevers (Walibi, Carrefour…) die jou zes dinsdagen lang een nieuwe uitdaging voorleggen. Hierbij word je verdeeld in kleine pitchgroepjes. Aan de hand van een briefing van de opdrachtgever krijg je een volledige dag om deze opdracht zo creatief mogelijk uit te voeren en zo veel mogelijk bij te leren. Deze onderwerpen kunnen heel uiteenlopend zijn: SEO, e-mail marketing, social media… De Challenge Days worden telkens georganiseerd op verschillende locaties, geen saaie klaslokalen dus!

GASTLESSEN VAN PROFESSIONALS

 

Tijdens deze expert classes doen studenten hands-on ervaring op via workshops en lessen van professionals uit het werkveld. Aan de hand van je keuzedomein komen echte professionals uit het werkveld hun ervaring en kennis met jou delen. Hierbij wordt je ondergedompeld in de verschillende aspecten van jouw keuzedomein die worden beargumenteerd door verschillende praktijkvoorbeelden.

AMBITIE MUNITIE

 

Tijdens Pitch krijgen studenten de kans om voor echte opdrachtgevers alles uit de kast te halen. Twaalf weken lang strijden de verschillende teams tegen elkaar en zetten ze hun theorie om in praktijk. Tijdens de pitch wordt je in groepen verdeeld die allemaal verschillende persoonlijkheden en kwaliteiten bevatten. Daarbij is het de opdracht dat je samen met jouw pitchgroep alles uit de kast haalt in competitie met de andere groepen. Je wordt namelijk uitgedaagd door een opdrachtgever om een opdracht zo goed mogelijk voor hen uit te voeren. Alles wat je geleerd hebt tijdens jouw opleiding wordt omgezet in praktijk.

ON-THE-JOB EXPERIENCE

 

Eén van de belangrijkste stappen in een academische en professionele ervaring blijft de stage! Het is niet enkel een ervaring met een grote meerwaarde, het is ook een geweldige kans om je CV te verbeteren. Stage lopen betekent ook het leggen van relaties en netwerken en het bewijzen van je waarde op de arbeidsmarkt. Dankzij de begeleiding van je mentoren bij DMM is er geen risico op een slechte ervaring! Je wordt ondersteund en krijgt alle nodige adviezen om zoveel mogelijk lessen om te zetten in praktijk. Het is niet aan iedereen gegeven om een stage te vinden die past bij hun vaardigheden, verwachtingen, waarden en persoonlijkheid. Bij DMM is dit een uitdaging voor de mentoren om de perfecte stage samen met jou te zoeken!

Je zal dus tijden 15 weken lang de kneepjes van het vak leren door ervaring op te doen bij jouw stagebedrijf. Hierna ben je zeker klaar voor het echte werk!

PRAKTIJKERVARING NAAR KEUZE

 

Om je volledig klaar te stomen voor het echte werkleven geeft de opleiding je de keuze om op donderdagen gedurende het hele semester verschillende workshops te volgen. Je bent natuurlijk helemaal vrij om te kiezen welke workshops je wil volgen! Portretfotografie, copywriting, openbaar spreken, social advertising, bedrijfsvlogs… het kan allemaal bij Digital Media Management! De opleiding geeft je de kans te ontdekken welke vakdomeinen je leuk vindt en je je later in wil specialiseren.