Wat is DMM? - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be

wat is DIGITAL MEDIA MANAGER?

Digital Media Manager is een afstudeerrichting binnen de 3-jarige opleiding Communicatiemanagement.
In dit (verkorte) traject krijgen studenten de kans om zich op 1 of 2 jaar tijd de basiskennis en vaardigheden van
12 kennisdomeinen in de Digitale Communicatie en Marketing aan te leren.

2 PROFIELEN 

Als je een expert bent in Digitale Marketing betekent dat je van 2 kanten kan proeven: content of performance.
Enerzijds ben je een soort redacteur die relevante en kwalitatieve inhoud schrijft. Dit vooral om de interesse van de lezer op
te wekken en de waarden van het bedrijf en / – of het product goed vertaald naar de consument toe.
Anderzijds is er de kant van de analist die geen enkel cijfer onderschat en die helpt te begrijpen wat
er op verschillende platforms gebeurt.

Beide profielen zijn essentieel om een expert in Digitale Marketing te worden,
maar elke expert in Digitale Marketing heeft meer affiniteit en kennis in één bepaald profiel.
Dat is namelijk de rijkdom van de sector !

CONTENT CREATOR

“Content is king, creative is queen!”

“Content marketing is a strategic marketing approach focused
on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content
to attract and retain a clearly-defined audience, and ultimately, to drive profitable customer action.”

 

Met dit diploma kan je bijvoorbeeld aan de slag als
Content en Social Media specialist.

PERFORMANCE MARKETING

“No cure, no pay!”

“Performance marketing refers to marketing techniques and
campaigns by which the advertiser pays only for results.
Performance Marketing is an important part of digital marketing
due to the tracking capabilities of the Internet.”

 

Met dit diploma kan je bijvoorbeeld aan de slag als
Web Analytics Wizard.

12 VAKDOMEINEN

Digitale Marketing is verdeeld in verschillende soorten vakdomeinen,
elk vakdomein is meer gerelateerd aan één van de DMM-profielen.
Bij DMM heb je de mogelijkheid om meer over elk domein te leren,
je kan je zelfs in verschillende vakken specialiseren.
In totaal neemt DMM 12 vakdomeinen voor zijn rekening,
daarom is deze opleiding ook zo compleet!

PRAKTIJKVAKKEN

Het is leuk om veel veel informatie over een bepaald onderwerp bij te leren, maar het is natuurlijk nog veel belangrijker om te weten hoe je deze concepten in de praktijk kan toepassen! Daarom geeft deze opleiding je de opportuniteit deze verschillende cursussen en projecten toe te spitsen op praktische cases. Dankzij deze verschillende projecten krijg je de mogelijkheid om te leren hoe een echte Digitale Marketeer in het bedrijfsleven moet werken en reageren in bepaalde situaties.