Wat is DMM? - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be
Inschrijven

Wat is Digital
Media Manager?

Digital Media Manager is een 1-jarige opleiding Digitale marketing en Communicatie.
Je leert op 1 semester theorie- en vooral praktijlessen en 15 weken extra lange stage alles (zoveel mogelijk) over digitale marketing en communicatie. Zowel de basiskennis als specifieke vaardigheden van 12 kennisdomeinen komen uitgebreid aan bod.

IMG_9367

PRAKTIJKERVARING

Veel kennis over een onderwerp is leuk, maar je kennis kunnen omzetten in de praktijk is nog leuker.

Tijdens je opleiding word je helemaal ondergedompeld in de wereld van digitale communicatie tijdens gastlezingen van professionals uit het echte bedrijfsleven.

Pitch? Dat is werken voor echte opdrachtgevers. Je strijdt twaalf weken tegen de andere teams en zet alles wat je geleerd hebt om in praktijk.

Om je volledig klaar te stomen voor het echte werkleven worden er gedurende het hele semester verschillende workshops georganiseerd. Je kiest natuurlijk zelf welke  workshops je volgt. Portretfotografie, copywriting, openbaar spreken, social advertising, bedrijfsvlogs… het kan allemaal tijdens je opleiding Digital Media Management.

Je krijgt dus de kans om te ontdekken welke vakdomeinen je leuk vindt en waar je je later in wil specialiseren.

STAGE XL

Na je extra lange stage van 15 weken weet jij hoe een bedrijf of communicatiebureau werkt en heb je de nodige ervaring opgedaan om ergens vast te starten.

Iedereen weet dat het niet altijd even gemakkelijk is om een goede stageplaats te vinden. Geen zorgen, bij DMM staat er een team docenten voor je klaar. Zij zullen jou tijdens je hele zoektocht begeleiden. Hun doel? Je na een leerrijke stage zo snel mogelijk aan een vaste job te helpen.

De opleiding Digital Media Manager werkt samen met grote namen binnen de sector. Hier vind je een greep uit het uitgebreide aanbod aan mogelijke stageplekken!

Stageplaatsen2020-color

2 PROFIELEN 

Leer in deze opleiding hoe je online strategieën maakt, helemaal uitwerkt en hoe je ze achteraf analyseert en optimaliseert. 

Als je een expert bent in Digitale Communicatie betekent dat je van 2 kanten kan proeven: content of performance.

Enerzijds ben je een soort redacteur die relevante en kwalitatieve inhoud schrijft. Dit om de interesse van de lezer op te wekken en de waarden van het bedrijf en het product goed te vertalen naar de consumenten toe. Anderzijds is er de kant van de analist die geen enkel cijfer onderschat en die helpt te begrijpen wat er op verschillende platforms gebeurt.

Beide profielen zijn essentieel om een expert in Digitale Communicatie te worden, maar elke expert in Digitale Communicatie heeft meer affiniteit en kennis in één bepaald profiel. Dat is namelijk de rijkdom van de sector !

Performance Marketing

Word performance marketeer als je:

  • gek bent van cijfertjes en statistieken

  • graag strategieën analyseert en optimaliseert

  • laptop onder je kussen ligt

1
2

Content Creator

Word content creator als je:

  • een creatief talent bent
  • de spanning van de deadlines wil voelen
  • vergroeid bent met je smartphone

DE 12 VAKDOMEINEN

De opleiding DMM neemt 12 vakdomeinen voor zijn rekening. Elk domein wordt uitgebreid verwerkt in expert classes, praktijkvakken en workshops.

Je leert onder andere bij over online creatie en productie, copywriting en Google Analytics. Specialiseer jezelf als content creator of performance marketeer.

Beide zijn essentieel voor digitale communicatie.